Beställ våra viner via Systembolaget

Det finns två sätt att få hem våra viner via Systembolaget. Antingen via beställningssortiment eller med privatimport. Enkelt uttryckt kan du använda beställningssortimentet för de viner som vi redan har i Systembolagets sortiment medan Privatimport används för de viner som du hittar under Våra viner men som inte finns i beställningssortimentet. 

Hur du än väljer att beställa är det väldigt enkelt och går på ett par minuter. Låt oss förklara lite närmare.

Beställningssortimentet

1. Sök på ”vintillmat” som ett ord på Systembolagets hemsida. Du får då fram alla våra viner. Välj det du vill köpa och klicka på "Lägg till dryck" så läggs det i "Dryckeslistan" uppe till vänster. För att slutföra beställningen går du till dryckeslistan, klickar på "Beställ" och loggar in. Har du ett konto hos Systembolaget så loggar du in med det annars får du registrera dig vilket går både snabbt och smidigt.

2. När du har klickat på ”beställ” så får vi inom 30 minuter ett mail med din beställning. Vi skriver då ut en följesedel och levererar beställningen till ditt Systembolag så snabbt vi kan. Vi strävar alltid efter att lösa så många transporter som möjligt själva för kortast möjliga leveranstid.


3. När vi har levererat till valt Systembolag så måste de registrera in vinet, vilket oftast sker inom ett dygn. När vinet är registrerat får du ett sms där det står att vinet är framme. I Borås, Göteborg, Kungälv och Bollebygd kan vi oftast leverera inom 1-2 arbetsdagar. Det innebär att ni kan få ert vin mycket snabbare än de 8 arbetsdagar som står när ni beställer. Det beror ju även lite på butiken och hur snabbt de registrerar vinet (allt mellan 5 min och 48 timmar har vi märkt hittills).


Få vinet redan till helgen

Beställer du torsdag förmiddag till någon av ovan nämnda butiker och vill ha vinet till helgen kan du med fördel maila oss och fråga när vi tror att vi kan leverera. Detta görs till info@vintillmat.se. Vi svarar så fort vi kan. Har vi redan levererat så går du bara in i butiken och frågar personalen så löser de det. Vi vill ju att ni skall få det ni beställt så snabbt och smidigt som möjligt.


Privatimport

Om du vill köpa en vara som inte finns i Systembolagets sortiment, kan du göra en förfrågan om privatimport. Det gäller varor som varken finns i Systembolagets ordinarie sortiment eller beställningssortimentet.


Så går det till:

1. Registrera en förfrågan om privatimport

2. Invänta ett bekräftelsemejl med ditt nummer på förfrågan

3. Invänta offert per mejl

4. Meddela om du accepterar eller avböjer offerten

5. Om du accepterar offerten skickar vi vinet till den butik du beställt till

6. Butiken kontaktar dig när varorna har kommit


OBS: det står på Systembolagets hemsida att man behöver delbetala 30% av beställningens kostnad när offerten är godkänd men det har vi valt bort så ni betalar först när ni hämtar ut vinet.

Läs mer och beställ:

unsplash